Strefa czasowa: UTC [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 499 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50  Następna strona
  Drukuj

Re: Petrzask samochody osobowe i wyczynowe w skali 1/43
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 sie 2019, o 10:26 
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a):5 wrz 2012, o 10:00
Posty:4320
Skąd: Dobre Miasto
Imię: Przemysław Marcin
mixery napisał(a):
Zycze weny jako ze to moj ulubiony topic wszechczasow ;)


Witam Szanownych Niedobitków, którzy jeszcze czasem tu zaglądają.
Minęło znów sporo czasu od mojej ostatniej prezentacji więc przyszedł ten moment że zmotywowany przez Mixerego pokonałem swoje lenistwo i sięgnąłem po telefon żeby zrobić parę fotek i "coś tam" Wam wyskrobać.
Dziś zajemiemy się w teleexpresowym skrócie najnowszą historią rajdów której bohaterem będzie auto WRC najnowszej generacji w postaci Toyoty Yaris oraz jej kierowca Esapekka Lappi. Ten urodzony w 1991 zawodnik zalicza się do najmłodszej generacji kierowców rajdowych i jest nadzieją fińskich rajdów na przywrócenie im dawnej chwały. Młody Esapekka swoją karierę zaczął oczywiście w swoim rodzinnym kraju gdzie już jako 21latek zdobył rajdowe mistrzostwo w generalce, jeszcze za kierownicą Fiesty S2000. W tym samym roku podpisał kontrakt ze specjalizującą się w wyszukiwaniu takich talentów Skoda i rozpoczął starty poza granicą. Jednym z pierwszych jego wygranych rajdów był Rajd Polski 2012 w którym to Lappi rozprawił się bez listości z całą napuszoną czołówką naszych " kawiarnianych rajdowców" a także z co by tu nie mówić utalentowanymi Kajetanowiczem i Kubicą. Ta sytuacja dała wiele do myślenia i od tego momentu karierze Esapekki zacząło się przyglądać wiele firm i osób z branży. Kolejne parę lat Lappi spędził w Skodzie, ucząc się dalej rajdowego rzemiosła i zdobywając przy okazji Mistrzostwo Europy w 2014r a następnie w 2016r Mistrzostwo Świata WRC 2. W latach 2017-18 Lappi startował już dla prowadzonego przez legendarnego Tomiego Makinena fabrycznego zespołu Toyoty w ramach którego odniósł swoje największe zwycięstwo wygrywając przed swoją własną publicznością Rajd Finlandii 2017.
Obcenie jeździ w Citroenie a jego największymi tegorocznymi sukcesami są drugie miejsca w Szwecji i Finlandii. Co pokaże przyszłość tego jeszcze nie wiemy, warto jednak przyglądać się dalszym startom Esapekki Lappiego bo być może jest to przyszly Mistrz Świata WRC. Co do samej Toyoty WRC zaś można się posłużyć przysłowiem: "jaki jest koń, każdy widzi". Małe autko obklejone monstrualnymi elementami aerodynamicznymi nie każdemu przypada do gustu na fotkach, jednak na żywo to robi wrażnie. Przynajmniej na mnie, bo ten model jest w pewnym sensie pamiątką po wizycie na Rajdzie Polski gdzie Yarisa kierowanego przez Lappiego dane mi było oglądać w akcji na własne oczy i przyznam że był to widok całkiem przyjemny. ;)
248. Toyota Yaris WRC E.Lappi/JFerm Winner Rally Finland 2017 (Spark)


Załączniki:
(lappi).jpg
(lappi).jpg [ 89.29 KiB | Przeglądane 1637 razy ]
wrc toyota-racing.jpg
wrc toyota-racing.jpg [ 203.29 KiB | Przeglądane 1637 razy ]
IMG_20190821_163152.jpg
IMG_20190821_163152.jpg [ 2.06 MiB | Przeglądane 1637 razy ]
IMG_20190821_163205.jpg
IMG_20190821_163205.jpg [ 1.65 MiB | Przeglądane 1637 razy ]
IMG_20190821_163220.jpg
IMG_20190821_163220.jpg [ 2.41 MiB | Przeglądane 1637 razy ]
IMG_20190821_163233.jpg
IMG_20190821_163233.jpg [ 1.49 MiB | Przeglądane 1637 razy ]
IMG_20190821_163257.jpg
IMG_20190821_163257.jpg [ 2.06 MiB | Przeglądane 1637 razy ]

_________________
Pozdrawiam!
Obrazek
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  

Re: Petrzask samochody osobowe i wyczynowe w skali 1/43
PostNapisane: 25 sie 2019, o 12:07 
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a):4 wrz 2012, o 20:24
Posty:7285
Lokalizacja: Polska
Skąd: Wlkp
Imię: Konrad
Przemku lepiej krótko niż wcale ,miło sobie poczytać takie sensacje....

_________________
Ordnung muss sein...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  

Re: Petrzask samochody osobowe i wyczynowe w skali 1/43
PostNapisane: 1 wrz 2019, o 13:58 
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a):4 wrz 2012, o 20:24
Posty:7285
Lokalizacja: Polska
Skąd: Wlkp
Imię: Konrad
Brak wpisu?

_________________
Ordnung muss sein...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  

Re: Petrzask samochody osobowe i wyczynowe w skali 1/43
PostNapisane: 2 wrz 2019, o 10:02 
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a):5 wrz 2012, o 10:00
Posty:4320
Skąd: Dobre Miasto
Imię: Przemysław Marcin
Nie zdążyłem zrobić fotek. Może za tydzień. :oops:

_________________
Pozdrawiam!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  

Re: Petrzask samochody osobowe i wyczynowe w skali 1/43
PostNapisane: 8 wrz 2019, o 08:06 
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a):5 wrz 2012, o 10:00
Posty:4320
Skąd: Dobre Miasto
Imię: Przemysław Marcin
Witam Kolegów.
Model który dziś chciałbym Wam pokazać nabyłem onegdaj głównie z powodu jego kierowcy którego mam nadzieję nie muszę zbyt obszernie przedstawiać.

Bo Robert Kubica to w końcu nasz pierwszy i pewnie na długo jedyny kierowca F1. A także Mistrz Formuły Renault z 2005. Mistrz świata WRC 2. W latach 2006–2009 był kierowcą zespołu BMW Sauber, rozpoczynając swoją karierę w Formule 1 od roli kierowcy testowego. Zadebiutował w 2006r na Hungaroringu zastępując Jaquesa Villeneuve. W czerwcu 2007, podczas Grand Prix Kanady przeżył makabrycznie wyglądający wypadek, a za rok na tym samym torze odniósł swoje pierwsze niezapomnianie dla nas zwycięstwo w F1, stając się pierwszym Polakiem w historii, który tego dokonał. W tamtym czasie przez pewien moment prowadził w klasyfikacji generalnej ale przez spadek formy zespołu w drugiej częsci sezonu ostatecznie zakończył go na 4. miejscu. W 2010 Kubica dołączył do zespołu Renault ale jego obiecująco karierę przerwał tragiczny wypadek podczas rajdu Ronde di Andora w 2011, w którym omal nie stracił prawej ręki.

Po latach szturmowania świata rajdów Robert w roku 2017 powrócił do świata Formuły dokonując testów dla stajni Renault na Hungaroringu. Następnie został kierowcą rezerwowym i rozwojowym zespołu Williams aż w końcu w sezonie 2019, po ośmiu latach przerwy wrócił do wyścigów jako kierowca tego zasłużonego brytyjskiego zespołu. Jak przebiega ten sezon też chyba wszyscy wiemy. Niegdyś poteżny Williams jest pogrążony w głębokim kryzysie a jego samochody są najwolniejsze w stawce. Przez to Robert zajmuje przeważnie ostatnie miejsca w kwalifikacjach i dojeżdża ostatni do mety. Jedyny w tym roku punkcik zdobył w GP Niemiec ale to należy traktować raczej w kategorii szczęśliwego przypadku. Całą ta przykra sytuacja budzi pytanie czy warto było wracać do F1 tylko po to żeby wrócić? Może lepszym rozwiązaniem było by wybranie Indy Car, WEC, Blancpain, WTCR czy DTM? Takiej czy innej serii w której była by szansa walki o wygraną?

Na to pytanie nie znamy jeszcze jednoznacznej odpowiedzi, brakuje nam prespektywy czasu żeby móc to rzetelnie ocenić. Póki co trzymamy więc kciuki za Roberta, wszak to jedyny Polak który doszedł do tak wysokiego poziomu w sportach motorowych.
249. Renault R.S17 R.Kubica Hungaroring test 2017 (Spark)


Załączniki:
f1 kub.jpg
f1 kub.jpg [ 57.9 KiB | Przeglądane 1501 razy ]
IMG_20190903_142900.jpg
IMG_20190903_142900.jpg [ 1.6 MiB | Przeglądane 1501 razy ]
IMG_20190903_142923.jpg
IMG_20190903_142923.jpg [ 1.54 MiB | Przeglądane 1501 razy ]
IMG_20190903_142955.jpg
IMG_20190903_142955.jpg [ 1.42 MiB | Przeglądane 1501 razy ]
IMG_20190903_143138.jpg
IMG_20190903_143138.jpg [ 1.62 MiB | Przeglądane 1501 razy ]
IMG_20190903_143046_1.jpg
IMG_20190903_143046_1.jpg [ 2.51 MiB | Przeglądane 1501 razy ]

_________________
Pozdrawiam!
Obrazek
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  

Re: Petrzask samochody osobowe i wyczynowe w skali 1/43
PostNapisane: 8 wrz 2019, o 14:04 
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a):4 wrz 2012, o 20:24
Posty:7285
Lokalizacja: Polska
Skąd: Wlkp
Imię: Konrad
Ekstra materiał !

_________________
Ordnung muss sein...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  

Re: Petrzask samochody osobowe i wyczynowe w skali 1/43
PostNapisane: 8 wrz 2019, o 20:21 
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a):5 wrz 2012, o 19:30
Posty:7598
Lokalizacja: Polska
Skąd: Kutno
Imię: Maciej
Kapitalny model, a i opis bardzo ciekawy. Niby znamy historię Kubicy, ale jestem przekonany, że tych wszystkich szczegółów wiele osób nie zna. Dzięki Przemku za opis. :)

_________________
BMW - Radość z jazdy
Pozdrawiam - Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  

Re: Petrzask samochody osobowe i wyczynowe w skali 1/43
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 22:40 
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a):18 lis 2013, o 12:35
Posty:530
Skąd: Rzeszów
Imię: Mirek
Jeśli chodzi o perspektywę czasu i różne scenariusze, to zapewne należałoby poprosić o wypowiedź Bogusława Wołoszańskiego.
Przykro jest patrzeć na to jak ten sezon wygląda u Roberta, ale papiery na dobrą jazdę wciąż ma i może jednak zwiąże swoją przyszłość w jakimś poukładanym zespole w ramach jednej z wymienionych przez Ciebie serii...
Co do samej miniaturki, będziesz kiedyś mógł pokazać wnukom bolid będący etapem powrotu RK do F1. Już widzę te rozdziawione buźki i teksty typu "Dziadku, kiedy następna opowieść?" :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  

Re: Petrzask samochody osobowe i wyczynowe w skali 1/43
PostNapisane: 29 wrz 2019, o 09:15 
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a):5 wrz 2012, o 10:00
Posty:4320
Skąd: Dobre Miasto
Imię: Przemysław Marcin
Witam Kolegów Szanownych.

W historii wyścigów formuły 1 wielokrotnie dochodziło do zmian sylwetek i kształtów bolidów. Przeważnie było to wynikiem naturalnego postępu w ich konstrukcjach, czasem zaś pewne rozwiązania narzucały przepisy. Każdy fan czy kibic tej serii wyścigowej ma zapewne swój ulubiony okres pod tym względem, a ja duży sentyment mam do czasów kiedy samochody F1 wykorzystywały tzw efekt przyziemny przez co ich sylwetka była zdominowana przez boczne sponsony zakończone kurtynami . Nasz dziejszy bohater w postaci Brabhama BT50-BMW pochodzi z tych właśnie ulubionych choć dość niebezpiecznych czasów, a dokładnie z absolutnie szalonego, legendarnego i tragicznego sezonu 1982.

Historia tego auta zaczyna się oczywiście nieco wcześniej. Zespół Brabhama należący już w tym czasie do Berniego Ecclestona od końca sezonu 1979 używał bardzo udanego bolidu BT49 na którym Nelson Piquet zdobył w sezonie 1981 swoje pierwsze mistrzostwo świata. Jednak było już wiadomo że przyszłość Formuły 1 to silniki turbo, a BT49 wciąż napędział stary wolnossący silnik Cosworth DFV. W celu zmiany tego stanu rzeczy kierownictwo zespołu weszło w kontakt z firmą BMW która zdecydowała się przygotować silnik doładowany a wybór padł na wywodzącą się z aut seryjnych rodzinę M12 z 16 zaworową głowicą rodem z F2. Do tegoż silnika Gordon Murray skonstruował nowy samochód czyli właśnie naszego BT50 który zasadniczo bazował na poporzedniku, jednak miał ciut większy rozstaw osi, większy zbiornik paliwa oraz inaczej ukształtowane nadwozie za miejscem pracy kierowcy. Jako jedne z pierwszych aut F1 ten typ Brabhama był wyposażony w urządzenie do telemetrii a także był dostosowany do tankowania podczas wyścigu.

Tak zbudowany nowy bolid zadebiutował podczas GP Wielkiej Brytanii 1981 jednak trapiony licznymi problemami osiągał w kwalifikacjach gorsze czasy niż sprawdzony BT49. Do końca sezonu 1981 prowadzono więc dalsze prace rozwojowe mające na celu zwiększenie niezawodności, a kolejny powrót do tego pojazdu nastąpił w GP RPA na rozpoczęcie sezonu 1982. W kwalifikacjach nowe Brabhamy radziły sobie nieźle zajmując 2 i 4 miejsce, jednak z wyścigu odpadły dość szybko z powodu awarii mechanicznych. Po tych niebzyt budujących doświadczeniach Bernie Ecclestone podjął trudną dezycję o powrocie do sprawdzonego BT49 ale spowodowało to z oczwistych względów konflikt z BMW które zagroziło zerwaniem współpracy. Po raz kolejny zmieniono więc dezycję na mocy której Nelson Piquet miał startować i rozwijać BT50-BMW a drugi kierowca Riccardo Patrese miał punktować w BT49-Cosworth. Przełom nastąpił dopiero w GP Kanady podczas którego w końcu pokonano prześladującego brytyjsko-niemiecki samochód pecha a starujący z 4 pola Nelson Piquet wygrał ten wyścig odnosząc pierwszy sukces dla BMW w królewskiej kategorii wyścigowej. Podbudowany tym faktem zespoł Brabham od kolejnego GP Holandii zdecydował się wystawiać już dwa BT50-BMW jednak mimo wielkiego apetytu dalszych sukcesów niestety nie było. Piquet w tym wyścigu co prawda był drugi, potem jeszcze w GP Szwajcarii odbywającym się gościnnie na francuskim torze Dijon udało się wywalczyć 4( Piquet )i 5 (Patrese) miejsca. W pozostałych wyścigach BT50ki prześladowały jednak ciągłe awarie silników BMW które wciąż jeszcze nie były tak naprawdę dopracowane. Po sezonie 1982 ze względu na zmianę przepisów które nie dpuszczały już efektu przyziemnego Brabaham BT 50 został zastąpiony przez nowy model BT52 którym w sezonie 1983 Nelson Piquet wywalczył swój drugi tytuł mistrza świata co stanowi już "zupełnie inną historię".

Przechodząc z oryginału do pokazanego poniżej modelu, to jest to produkt Minichampsa. Nie jest to jednak zwyczajowy "die cast" a żywica w którą PMA wszedł ostatnio wzorem Sparka. Jego wykonanie oceniam całkiem wysoko, minusem jednak jest dość wygórowna cena, większa od Sparków o dobre 100zł. Muszę tu przyznać że w cenie katalogowej prawdopodobnie nigdy bym tego modelu nie nabył, jednak z pomocą przyszła mi promocja do kwoty równej współczesnym cieżarówkom Herpy która to zdecydowała o natychmiastowym zakupie tego skądinąd bardzo eleganckiego bolidu w jak by nie było kultowych biało-granatowych kolorach Parmalat.

250. Riccardo Patrese Brabham BT50 -BMW Formula 1 season 1982 (Minichamps 1:43)


Załączniki:
Brabham 1 (1).jpg
Brabham 1 (1).jpg [ 82.05 KiB | Przeglądane 1285 razy ]
IMG_20190925_154119.jpg
IMG_20190925_154119.jpg [ 1.2 MiB | Przeglądane 1285 razy ]
IMG_20190925_154009.jpg
IMG_20190925_154009.jpg [ 1.34 MiB | Przeglądane 1285 razy ]
IMG_20190925_153945_1.jpg
IMG_20190925_153945_1.jpg [ 1.07 MiB | Przeglądane 1285 razy ]
IMG_20190925_154208.jpg
IMG_20190925_154208.jpg [ 1.19 MiB | Przeglądane 1285 razy ]
IMG_20190925_154244.jpg
IMG_20190925_154244.jpg [ 1.14 MiB | Przeglądane 1285 razy ]
Brabham 1 (2).jpg
Brabham 1 (2).jpg [ 147.04 KiB | Przeglądane 1285 razy ]

_________________
Pozdrawiam!
Obrazek
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  

Re: Petrzask samochody osobowe i wyczynowe w skali 1/43
PostNapisane: 29 wrz 2019, o 09:34 
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a):5 wrz 2012, o 19:30
Posty:7598
Lokalizacja: Polska
Skąd: Kutno
Imię: Maciej
Piękna historia i piękna miniaturka. Minichamps robi naprawdę świetnie te bolidy.

_________________
BMW - Radość z jazdy
Pozdrawiam - Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 499 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


  Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Style by web designer custom , optymalizacja seo pozycjonowanie stron pozycjonowanie
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL