Strefa czasowa: UTC [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 503 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51  Następna strona
  Drukuj

Re: Petrzask samochody osobowe i wyczynowe w skali 1/43
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 wrz 2019, o 09:45 
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a):4 wrz 2012, o 20:24
Posty:7437
Lokalizacja: Polska
Skąd: Wlkp
Imię: Konrad
Takie opowieści można czytać godzinami,super.

_________________
Ordnung muss sein...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  

Re: Petrzask samochody osobowe i wyczynowe w skali 1/43
PostNapisane: 27 paź 2019, o 09:17 
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a):5 wrz 2012, o 10:00
Posty:4484
Skąd: Dobre Miasto
Imię: Przemysław Marcin
Witam Kolegów,
Dzisiejsza prezentacja jest poświęcona modelowi pojazdu który był już swego czasu pokazany w moim forumowym wątku (choć w innym malowaniu) a jest to Porsche 962 chassis # 003BM.

Ten prototyp Grupy C został zbudowany ok 1988 w manufakturze Thompsona a więc nie jest fabrycznym ezgemplarzem ale swego rodzaju składakiem zbudowanym z oryginalnych części wokół nowego monoqoqua. Jego nabywca była zasłużona i lubiana przez kibiców stajnia Waltera Bruna dla której nasz bohater służył w latach 88-90 w różnych wyścigach WEC, WSPC i ADAC Supercup. W tym czasie auto zmieniało oczywiście swój wygląd poprzez różne malowania i konfiguracje aerodynamiczne a przez jego kokpit przewinęło się wielu szanowanych w owym czasie kierowców jak chociażby znany z programów Top Gear i 5th Gear Tiff Needel, właściciel teamu Walter Brun, Oscar Larrauri, Massimo Sigala, Harlad Grohs, czy założyciel firmy MoMo dr Gianpiero Moretti. Nie osiągnęło jednak wybitnych wyników a jego największym statystycznie sukcesem było 4 miejsce w sprinterskim wyścigu ADAC Supercup na lotniskowym torze Diepholz w 1989r kiedy kierował nim sam właściciel Water Brun.
W wyścigu 24h Le Mans w roku 1990 (czyli tym z którego pochodzi poniższy model) 003BM po kwalifikacjach zajął dość odległe 33 pole startowe jednak na mecie zameldował się na 10 miejscu co także można traktować w kategorii sukcesu.

Dlaczego więc już po raz drugi nabyłem jego miniaturkę? Odpowiedź jest prosta-bardzo lubię to żółto niebieskie malowanie Hydro-Aluminium które podoba mi się od czasu gdy jako nastolatek widziałem zdjęcia tego egzemplarza 962c oglądając kolorowe zachodnie gazety w czytelni olsztyńskiego empiku. I choć jest to pewnie dwudzieste któreś Porsche 962c w zbiorze to jednak nie mogłem powstrzymać się od jego zakupu. :oops:

251. Porsche 962c H.Huysman/M.Sigala/B.Santal 24h Le Mans 1990. (Spark 1:43)


Załączniki:
14ed5d6c72e3ea13ce13443d35ee8cc7.jpg
14ed5d6c72e3ea13ce13443d35ee8cc7.jpg [ 22.63 KiB | Przeglądane 2170 razy ]
IMG_20191022_141838.jpg
IMG_20191022_141838.jpg [ 1.35 MiB | Przeglądane 2170 razy ]
IMG_20191022_150625.jpg
IMG_20191022_150625.jpg [ 922.74 KiB | Przeglądane 2170 razy ]
IMG_20191022_145245_BURST004.jpg
IMG_20191022_145245_BURST004.jpg [ 1013.6 KiB | Przeglądane 2170 razy ]
IMG_20191022_141930.jpg
IMG_20191022_141930.jpg [ 1.1 MiB | Przeglądane 2170 razy ]
IMG_20191022_150748_BURST004.jpg
IMG_20191022_150748_BURST004.jpg [ 914.17 KiB | Przeglądane 2170 razy ]
14468303_1060867350678178_934326441190794053_o.jpg
14468303_1060867350678178_934326441190794053_o.jpg [ 70.65 KiB | Przeglądane 2170 razy ]

_________________
Pozdrawiam!
Obrazek
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  

Re: Petrzask samochody osobowe i wyczynowe w skali 1/43
PostNapisane: 27 paź 2019, o 15:04 
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a):5 wrz 2012, o 19:30
Posty:7759
Lokalizacja: Polska
Skąd: Kutno
Imię: Maciej
Świetny model i kapitalna dawka historii. Nadwozie bardzo podobne do modelu 956.

_________________
BMW - Radość z jazdy
Pozdrawiam - Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  

Re: Petrzask samochody osobowe i wyczynowe w skali 1/43
PostNapisane: 27 paź 2019, o 15:11 
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a):4 wrz 2012, o 20:24
Posty:7437
Lokalizacja: Polska
Skąd: Wlkp
Imię: Konrad
Mimo ,że poniekąd odgrzewane kotlety ,ale poczytać warto i pooglądać też.

_________________
Ordnung muss sein...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  

Re: Petrzask samochody osobowe i wyczynowe w skali 1/43
PostNapisane: 29 paź 2019, o 15:08 
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a):5 wrz 2012, o 10:00
Posty:4484
Skąd: Dobre Miasto
Imię: Przemysław Marcin
Brun Porsche 962 C chassis # 003BM (Thompson) w roku 1989 oraz 1990 na 24h Le Mans. Takie same a jednak inne, dwie wersje tego samego egzemplarza pojazdu różnią się nie tylko malowaniem ale też m.in: typem przedniego poszycia, brakiem tylnego dyfuzora czy układem wylotów powietrza.
W HO zapewne była by jedna forma nadwozia którą tylko malowano by na różne sposoby. W żywicznym 1:43 takie rzeczy nie przechodzą, a ja w kontekście tego cieszę się że nie jestem skalowym monogamistą. ;)


Załączniki:
IMG_20191029_145109.jpg
IMG_20191029_145109.jpg [ 1.07 MiB | Przeglądane 2147 razy ]

_________________
Pozdrawiam!
Obrazek
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  

Re: Petrzask samochody osobowe i wyczynowe w skali 1/43
PostNapisane: 24 lis 2019, o 11:01 
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a):5 wrz 2012, o 10:00
Posty:4484
Skąd: Dobre Miasto
Imię: Przemysław Marcin
Witam Kolegów i zapraszam na kolejną edycję sportowego "słowa na niedzielę". Naszym dzisiejszym bohaterem będzie zaś jeden z najważniejszych kierowców wyścigowych w historii USA którego to postać jest jednak w naszym kraju prawie nie znana.

Al Holbert o którym będzie mowa, przyszedł na świat w roku 1946 w Pennsywlanii. Jego ojciec-Bob Holbert był mechanikiem i kierowcą wyścigowym a z czasem właścicielem salonu sprzedaży i serwisu VW-Porsche w Warrington. Nic dziwnego że z takim obciążeniem genetycznym młody Al również swoje zainteresowanie skierował ku samochodom i wyścigom. Zanim jednak na poważnie zajął się sportem zadbał o solidne wykształcenie kończąc studia inżynierskie w Lehigh. Po ukończeniu nauki Holbert zabrał się już solidnie za motorsport pierwsze kroki stawiając w popularnej podówczas formule super vee oraz wyścigach SCCA  z których przeszedł do serii IMSA  z którą był związany przez resztę życia, podobnie zresztą jak z marką Porsche. Wyjątkiem od tej rodzinnej fascynacji Holbertów niemieckimi autami był sezon 1976/76 w którym Al startował zarówno Porsche 934 jak i Chevroletem Monza którego model możecie zobaczyć poniżej. W kolejnych latach Holbert jak pisałem startował głównie w serii IMSA ale też w Nascar oraz w Can-Am gdzie dosiadał pojazdów marki Lola, Hogan a także własnego prototypu napędzanego silnikiem Chevroleta. Startował także w Le Mans za kierownicą francuskiej Inaltery ale największy sukces odniósł tam oczywiście z Porsche trzykrotnie wygrywając kultowy maraton w sezonach 1983, 1986 oraz 1987 za kierownicą fabrycznych pojazdów 956/962c. Wrcając do serii IMSA to Al Holbert był jej 5krotnym mistrzem przy czym najważniejszy w USA wyścig samochodów sportowych 24h Daytona wygrywał 2 razy. W sezonie 1984 ekseprymentował także z jednomiejscowymi bolidami serii Indy Cart (w kultowym Indianapolis 500 zajął 4 miejsce) a te doświadczenia przydały mu się w roku 1987 kiedy to prowadził program powrotu marki Porsche do tej serii wyścigowej. 

Al Holbert który całe swoje życie igrał z losem prowadząc najszybsze pojazdy wyścigowej swojej epoki nie dożył sportowej ani biznesowej emerytury. Jednak nie stało się to za sprawą incydentu wyścigowego a katastrofy lotniczej. 30 września 1988 pilotowany przez niego prywatny samolot Piper runął na ziemię tuż po starcie z lotniska Columbu na skutek...awarii drzwi. Al jak przystało na prawdziwego bohatera zdążył jeszcze wyprowadzić samolot poza osiedle domków dzięki czemu stał się jedyną ofiarą tego tragicznego wypadku. Po jego śmierci należący do niego zespół wyścigowy został rozwiązany a IMSA podjęła decyzję o nie przyznawaniu innym zawodnikom numeru 14 pod którym Al Holbert zwyczajowo startował. 

252. Chevrolet Monza A.Holbert Winner IMSA Road Atlanta 1976 (Spark 1:43)


Załączniki:
Al-Holbert,-a-racing-legend.jpg
Al-Holbert,-a-racing-legend.jpg [ 282.45 KiB | Przeglądane 1890 razy ]
holbert 1.jpg
holbert 1.jpg [ 354.23 KiB | Przeglądane 1890 razy ]
IMG_20191119_141929.jpg
IMG_20191119_141929.jpg [ 1.98 MiB | Przeglądane 1890 razy ]
IMG_20191119_141944.jpg
IMG_20191119_141944.jpg [ 1.5 MiB | Przeglądane 1890 razy ]
IMG_20191119_142015.jpg
IMG_20191119_142015.jpg [ 1.31 MiB | Przeglądane 1890 razy ]
IMG_20191119_142031.jpg
IMG_20191119_142031.jpg [ 1.73 MiB | Przeglądane 1890 razy ]
IMG_20191119_142056.jpg
IMG_20191119_142056.jpg [ 1.18 MiB | Przeglądane 1890 razy ]
IMG_20191119_142111.jpg
IMG_20191119_142111.jpg [ 1.45 MiB | Przeglądane 1890 razy ]
holbert2.jpg
holbert2.jpg [ 58.59 KiB | Przeglądane 1890 razy ]

_________________
Pozdrawiam!
Obrazek
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  

Re: Petrzask samochody osobowe i wyczynowe w skali 1/43
PostNapisane: 24 lis 2019, o 14:38 
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a):5 wrz 2012, o 19:30
Posty:7759
Lokalizacja: Polska
Skąd: Kutno
Imię: Maciej
I znów kawał ciekawej historii sportów samochodowych opowiedziałeś. Super się to czyta. A i model zrobiony jest świetnie. Szczegółowość tej skali w wykonaniu Sparka (bo przynajmniej tak mi wygląda na produkcję spadkową) jest kapitalna. Dzięki Przemku.

_________________
BMW - Radość z jazdy
Pozdrawiam - Maciek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  

Re: Petrzask samochody osobowe i wyczynowe w skali 1/43
PostNapisane: 24 lis 2019, o 16:11 
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a):4 wrz 2012, o 20:24
Posty:7437
Lokalizacja: Polska
Skąd: Wlkp
Imię: Konrad
Przemku dzięki za dobre słowo na niedzielę ,model super jak i jego historia bardzo ciekawa.

_________________
Ordnung muss sein...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  

Re: Petrzask samochody osobowe i wyczynowe w skali 1/43
PostNapisane: 22 gru 2019, o 10:19 
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a):5 wrz 2012, o 10:00
Posty:4484
Skąd: Dobre Miasto
Imię: Przemysław Marcin
Witam Kolegów,

W taki dzień jak dziś właściwie wypadało by chyba zaprezentować model zaprzęgu Św. Mikołaja ale że nie dysponuje w kolekcji ani saniami ani reniferkami to bohaterem dzisiejszego pokazu będzie jeden z moich ulubionych współczesnych samochodów sportowych w postaci najnowszej generacji Forda GT. To przepiękne w mojej ocenie auto zostało zaprezentowane na północnoamerykańskiej wystawie samochodowej Detroit w 2015r.

Samochód ten napędzany jest przez 3496 cm3 (3,5 l) podwójnie turbodoładowany silnik z rodziny Ecoboost o mocy 647 KM (482 kW) i momencie obrotowym o wartości 746 Nm. Ciekawe jest to że ma on wiele elementów wspólnych z 3,5-litrowym silnikiem V6 napędzający ulubione wozidło rednexów czyli pickupa serii F150 , w tym np. głowice cylindrów, blok i układ paliwowy. Znaczące różnice obejmują większe turbosprężarki, aluminiowy kolektor dolotowy, niestandardowy układ smarowania suchej miski olejowej, unikalne wałki rozrządu oraz elementy napędowe obracające się i rozrząd o większej wytrzymałości.

Głównym elementem nośnym nowego GT jest monocoqe z włókna węglowego przykręcone do aluminiowej przedniej i tylnej ramy pomocniczej pokrytej panelami z włókna węglowego. Samochód ten ma również wyścigowy układ zawieszenia, aktywną aerodynamikę i drzwi typu motylkowego. Kolejną ciekawostką jest to że przednia szyba wykonana jest ze szkła Gorilla które służy głównie do produkcji ekranów smartfonów.

Produkcja seryjna tak zaprojektowanego nowego super sportowego Forda rozpoczęła się w grudniu 2015 r. przy planowanym tempie produkcji jednego samochodu dziennie w niewielkim zakładzie montażowym w Markham w Kanadzie. Samochody wyprodukowane w latach modelowych 2017 i 2018 są przydzielane w ramach procesu przydzielania pojazdów Ford Performance. Samochody wyprodukowane na rok modelowy 2019 były przede wszystkim dla nabywców, którym nie powiodła się selekcja, a samochody wyprodukowane na rok modelowy 2020 są dla nowych klientów.

15 czerwca 2015 r. w Le Mans ogłoszono zaś program sportowy dla nowego superauta w ramach którego Ford miał powrócić na 24-godzinny wyścig w 2016 r. a za wystawienie samochodów będzie odpowiedzialny znany zwłaszcza w USA team Chipa Ganassiego. Oprócz LM auta te miały startować w IMSA oraz WEC. Nowy GT zadebiutował na 24h Daytona 2016 w dniach 30–31 stycznia, kończąc ten kultowy maraton na miejscu siódmym i dziewiątym w klasie.

Zamierzony sukces Ford odniósł 19 czerwca 2016 r. kiedy to noszący numer 68 Ford GT Ford Chip Ganassi Racing zajął pierwsze miejsce na 24-godzinnym wyścigu Le Mans w klasie LMGTE Pro. Co ciekawe zwycięstwo to przypadło równo pięćdziesiąt lat po tym, jak Ford wygrał 24 godziny Le Mans w 1966 roku, gdzie zajęli pierwsze, drugie i trzecie miejsce z pierwszym GT40.

Pierwowzorem pokazanego modelu jest Ford GT chassis FP GT#05. Został zbudowany w 2016 a w służbie pozostał jeszcze w tym sezonie szczęśliwie przejeżdżając wiele wyścigów w tym 3 krotnie 24h Le Mans. Do jego największych sukcesów można zaliczyć wygrane klasy LMGT Pro w wyścigach 6hFuji 2016 oraz 6h Silverstone 2017. Pewną ciekawostką jest też to że za jego kierownicą zasiadała zawsze para Andy Priaulx/Harry Tincknell a tylko w rolę "trzeciaka" wcielali się różni kierowcy, m in Marino Franchitti, Luis Derani, Tony Kanaan, czy Jonathan Bomarito.

Sam model został wyprodukowany w Minimaxie pod logiem TSM (Truescale) "dzięki" czemu jego cena (podchodząca pod 400zł) jest niestety małoatrakcyjna. Dla mnie na szczęście trafił się z drugiej ręki co zdecydowanie ułatwiło decyzję zakupową, żeby nie powiedzieć że tylko dzięki temu ten zakup wogóle stał się możliwy.

253. Ford GT A.PRIAULX - M.FRANCHITTI - H.TINCKNELL WEC 6h Spa 2016 (TSM 1:43)


Załączniki:
wec-spa-francorchamps-2016.jpg
wec-spa-francorchamps-2016.jpg [ 149.93 KiB | Przeglądane 1495 razy ]
IMG_20191220_140918_BURST005.jpg
IMG_20191220_140918_BURST005.jpg [ 1.82 MiB | Przeglądane 1495 razy ]
IMG_20191220_141011.jpg
IMG_20191220_141011.jpg [ 1.54 MiB | Przeglądane 1495 razy ]
IMG_20191220_141101.jpg
IMG_20191220_141101.jpg [ 1.37 MiB | Przeglądane 1495 razy ]
IMG_20191220_141336.jpg
IMG_20191220_141336.jpg [ 1.59 MiB | Przeglądane 1495 razy ]
IMG_20191220_141138_1.jpg
IMG_20191220_141138_1.jpg [ 1.46 MiB | Przeglądane 1495 razy ]
ford-gt-spa-.jpg
ford-gt-spa-.jpg [ 156.58 KiB | Przeglądane 1495 razy ]

_________________
Pozdrawiam!
Obrazek
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  

Re: Petrzask samochody osobowe i wyczynowe w skali 1/43
PostNapisane: 22 gru 2019, o 16:11 
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a):4 wrz 2012, o 20:24
Posty:7437
Lokalizacja: Polska
Skąd: Wlkp
Imię: Konrad
Bardzo konkretny opis ,model jak i oryginał bardzo fajny. Dzięki Przemku czekam na następny odcinek "dobrego słowa".

_________________
Ordnung muss sein...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 503 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


  Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Style by web designer custom , optymalizacja seo pozycjonowanie stron pozycjonowanie
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL